בדרך כלל ניתן לשרטט את דיוקנו של האנס המצוי. בעולם נערכו מספר מחקרים באוניברסיטאות מובילות כמו ברקלי ומינסוטה. המחקרים חקרו את תכונותיהם של עברייני מין בגילאי 20 ועד 82 והקיפו אלפי עברייני מין. הממצאים העלו שהאנס המצוי הינו טיפוס חלש אופי, סובל מתדמית אישית ירודה, מופנם, סובל מהתפרצויות זעם ואינו מסוגל לנהל חיי מין תקינים עם בת זוג אחת.

26% מהעבריינים סבלו מחינוך נוקשה בילדותם.
66% היו קורבן להתעללות מינית.
82% טענו שאימהותהם נהגו להשפילם כילדים.

המחקרים מצאו כי 70% מהנאנסות הן נשים בגילאי 16עד 35 ובגיל ממוצע של 24 שנים. כ-40% מהפגיעות המיניות נעשו בתוך המשפחה, בתוך הבית, במקום שאמור להיות הכי מוגן והכי שמור. מנסיוני התופעה נפוצה יותר במסגרות בעלות אופי דתי. כאשר נדרשתי לטפל במקרה בו אדם הנאשם באונס חוזר ונשנה של המתלוננת, נזכרתי בנתונים האלו וניסיתי להבין האם הגבר אותו פגשתי בבית המעצר מתאים לפרופיל אותו ציירתי בכתבי העט שלי ? אניח את הסיפור כאן ואתם תשפטו.

הנאשם, כיום בן 76, נעצר לאחר שהמתלוננת בת ה – 22 הגישה נגדו תלונה על אירועי אונס שהתרחשו לגרסתה בהיותה קטינה לפני 10 שנים בעת שהיתה מגיעה לביתו הוא נהג לקיים איתה יחסי מין מלאים לדבריה כאשר הוא מנצל את שהותם לבד בדירה תוך שהוא נוהג להפריח לחלל האוויר מילות חיזורים ואהבה קונה לה פרחים ומפתה אותה בסכומי כסף ומתנות. לדבריה, המקרים התרחשו במשך 5 שנים, עד אשר גדלה והבינה שדבר זה פסול ואזרה אומץ להתנגד. לפני כן לא חשבה כי הדבר פסול, להיפך, היא סברה שהיא אהובתו של הנאשם ו״הכי מיוחדת״ שלו …

בתשובה לשאלת החוקר מדוע החליטה להתלונן עכשיו ? ספרה כי חברותיה לכיתה הסבו את תשומת ליבה כמו כן לאחרונה החלה לבקר אצל פסיכולוג והדבר עלה בעת הטיפול. במהלך הטיפול הבינה את הנזק שגרם לה 'דיוקנו של אנס' והחליטה להתלונן. האנס, כאמור נעצר עד תום ההליכים מחשש לשיבוש הליכי משפט, מסוכנות לציבור ולמתלוננת , וחשש להימלטות מאימת הדין.

הנאשם באונס עבד ערב יציאתו לגמלאות ועד גיל 70 במפעל טקסטיל משגשג אותו הקים וניהל כל השנים. לפני פרישתו מינה חבר מנהלים שממשיכים את דרכו. הנאשם נהג להגיע לפחות אחת לשבוע למפעל התערב בניהולו ובהחלטות שונות. לכאורה מדובר בהתנהלות נורמטיבית מה לאדם כזה ולאשמה המיוחסת לו ?

מכריו מתארים אותו כאדם חם ולבבי אשר התייחס לסובבים אותו בהגינות ובכבוד. רבים זוכרים את תרומתו לקהילה. הנאשם באונס מעולם לא הסתבך עם החוק, מעולם לא נעצר, האנס נטול עבר פלילי לחלוטין. תמוה ? מה מסתתר בנבכי נשמתו של אדם שבוחר לאנוס במשך שנים נערה המצויה תחת חסותו ? הנאשם באונס היה נשוי למעלה מ-40 שנים. במהלך השנים נולדו לבני הזוג ארבעה בנים ובנות. כולם חיים היום מחוץ למדינת ישראל.

המתלוננת מופיעה בעץ המשפחתי במעגל השני כבת הזקונים, נולדה לאם חד הורית שמעולם לא נישאה. כילדה, אובחנה עם בעיות התנהגותיות קשות, אלימות מילולית, ונשלחה למסגרות סגורות מחוץ לבית הספר. את חופשותיה מבית הספר נהגה לבלות בביתו של הנאשם, לאחר סיום לימודיה ניתקה את קשריה עם הנאשם ובני משפחתו ולא ביקרה אצלו יותר. המעצר נחת על המשפחה המורחבת כרעם ביום בהיר עת התדפקו השוטרים על דלת ביתם. וכאן אני נכנס לסיפור …